World Sports Federation Foundation

testt testt

shared photo - over 4 years ago

i

Uwielbiam ten moment. Taki, w którym znajdujemy urokliwe miejsce lub pyszną restaurację i nie mogę się doczekać, by się tym z Wami nie podzielić. Tak się właśnie czuję po ostatnim weekendzie… Sielankowy, relaksacyjnym, z dala od świata, pełnym uśmiechu, radości i takiego zwykłego bycia razem, we troje…

Planowaliśmy wyskoczyć gdzieś w Polsce w ten weekend od dłuższego czasu, ale nie mogliśmy sobie znaleźć miejsca… Najpierw miały być Bory Tucholskie, ale pensjonaty, które nam się podobały, miały wszystko zarezerwowane. Rozważaliśmy Warmię, rozważaliśmy Mazury, ale przede wszystkim mieliśmy ogromną ochotę na odpoczynek w urokliwym miejscu, z dala od świata. Ostatecznie nocleg zarezerwowaliśmy w ostatniej chwili – w piątek! Szukając magicznych miejsc w Polsce, trafiliśmy na Siedlisko Sobibór nad Bugiem. Z Warszawy ok. 250 km, ale miejsce wygląda cudnie, okolica ciekawa – dużo przyrody, sporo miejsc na wycieczki piesze czy rowerowo oraz szansa na spływ kajakowy po Bugu! Obejrzeliśmy zdjęcia i już wiedzieliśmy: jedziemy!!!

Siedlisko Sobibór znajdziecie w malutkiej wsi Sobibór, w województwie lubelskim, jakieś 10 km od Włodawy. Nazwa wsi być może nie kojarzy Wam się najlepiej, jeśli pilnie uczyliście się historii najnowszej… Kilka kilometrów dalej znajduje Sobibór Stacja, a tam, tuż przy stacji, w latach 1942-1943 działał jeden z hitlerowskich obozów zagłady, w którym zamordowano ok. 200 tys. Żydów. Sam Sobibór jest maleńki, cichy i spokojny. Kilka domów, „delikatesy”, by kupić coś na grilla, bocianie gniazda i piękne tereny spacerowe prowadzące w stronę Bugu.

Samo siedlisko to kilka drewnianych domów… Jest stylowo, ale wiejsko. Nie spodziewajcie się tu luksusów, spodziewajcie się natomiast klimatu i wiejskiej sielanki. Na początku zaglądamy do jednego z całorocznych domów – na dole wspólna kuchnia, na górze pokoje – stylowe z bardzo przyjemną łazienką. Potem jednak zaglądamy również do STAJENKI. To mały drewniany domeczek, w którym znajdują się dwa studia – koronkowe i groszki. Koronkowe zachwyca oryginalnym oknem, które możecie podziwiać na zdjęciach wyżej. Jest już jednak zajęte. Oglądamy groszki. Po wejściu nie ma już mowy o powrocie do domu… Pomimo, że tutaj jest mniej miejsca, pomimo, że mamy jedno łóżko na naszą trójkę, pomimo, że jest chłodno (w stajence nie ma ogrzewania, pokoje są wynajmowane od wiosny do jesieni), Maks nawet nie chce słyszeć o wyjściu stamtąd. Zakochuje się w maleńkim domeczku, w kubkach w groszki i w sypialni na piętrze…

magiczne miejsca, urocze pensjonaty, agroturystyka, najpiękniejsze hotele w Polsce, Siedlisko Sobibór, Sobibór, nad Bugiem, stajenka, pokój w groszki

Na miejscu znajdziecie też stodołę, w której podawane są posiłki i w której strasznie miło się przesiaduje – zwykle gdy zasiadaliśmy o 18.00 do kolacji, nie wychodziliśmy z niej przed 21.00